• Αρχική
  • Σεμινάρια

    Σεμινάρια

    • Δημιουργική Γραφή
    • Επιχειρηματικότητα

    Επιχειρηματικότητα

    Πώς θα Δημιουργήσεις ένα Επιτυχημένο Website

    Πώς θα Δημιουργήσεις ένα Επιτυχημένο Website

    €150.00
    Περισσότερα

    Δημιουργική Γραφή

    Το μεγαλύτερο online σεμινάριο δημιουργικής γραφής

    Το μεγαλύτερο online σεμινάριο δημιουργικής γραφής

    €250.00
    Περισσότερα
  • E-books
  • Blog
  • E-Shop
  • Επικοινωνία
    • ΞΕΚΙΝΑ
Lydia Psaradelli
  • Αρχική
  • Σεμινάρια

    Σεμινάρια

    • Δημιουργική Γραφή
    • Επιχειρηματικότητα

    Επιχειρηματικότητα

    Πώς θα Δημιουργήσεις ένα Επιτυχημένο Website

    Πώς θα Δημιουργήσεις ένα Επιτυχημένο Website

    €150.00
    Περισσότερα

    Δημιουργική Γραφή

    Το μεγαλύτερο online σεμινάριο δημιουργικής γραφής

    Το μεγαλύτερο online σεμινάριο δημιουργικής γραφής

    €250.00
    Περισσότερα
  • E-books
  • Blog
  • E-Shop
  • Επικοινωνία
  • ΞΕΚΙΝΑ

Blog

  • Αρχική
  • Blog
  • Blog
  • Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο
Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

  • Συντάκτης Λυδία Ψαραδέλλη
  • Κατηγορίες Blog, Blog Δημιουργική Γραφή
  • Ημερομηνία 22 Ιουλίου 2019
  • Σχόλια 0 σχόλιο

Η σκέψη για το πώς θα βρεις τίτλο για το βιβλίο σου μπορεί να στοιχειώνει ακόμα και πριν ξεκινήσεις τη διαδικασία της συγγραφής. Το αν είσαι νέος συγγραφέας ή έμπειρος πολλές φορές δεν έχει μεγάλη σημασία.

Το πνευματικό σου παιδί θα σε βάλει στην διαδικασία να ανησυχείς από την πρώτη στιγμή που θα μπει στο μυαλό σου και για μια ζωή… Πίστεψέ με όταν σου λέω ότι το βιβλίο σου θα είναι για πάντα στο μυαλό σου. Τα λάθη που πιστεύεις ότι έχεις κάνει, οι αδυναμίες του αλλά και οι διαφορετικές επιλογές που  μπορεί να είχες κάνει και να είχαν αλλάξει την πορεία του, ανάμεσά τους και η επιλογή του εκδοτικού του οποίου το λογότυπο φέρει στο εξώφυλλό του. Αυτό που του προσδίδει επιπλέον χαρακτηριστικά και προδιαθέτει το αναγνωστικό κοινό.

Όλες μαζί οι επιλογές που κάνεις, οδηγούν το βιβλίο σου σε μια καλοτάξιδη, ή όχι, διαδρομή προς όλο το αναγνωστικό κοινό. Ανάμεσα στις επιλογές που καλείσαι να κάνεις είναι και η εύρεση ενός τίτλου, ταιριαστού, μοναδικού και εντυπωσιακού.

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Ίσως αναρωτιέσαι αν τελικά ο τίτλος ενός βιβλίου μπορεί να είναι τόσο σημαντικός ώστε να καθορίσει την επιτυχία του. Βάζεις το μυαλό σου να ανατρέξει σε σημαντικά έργα επώνυμων συγγραφέων του παρελθόντος αλλά και του παρόντος.

Άραγε πως οδηγήθηκαν εκείνοι στο να δώσουν ένα όνομα στο βιβλίο τους; Μήπως κι εκείνοι πέρασαν μια μεγάλη περίοδο σκεπτόμενοι τι είναι και τι όχι σωστό;

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Τίτλος: Ένα ισχυρό μάθημα από το παρελθόν

Ας δούμε μαζί τίτλους βιβλίων που όλοι έχουμε στην καρδιά μας και έδωσαν αξία στον πνευματικό πλούτο της ανθρωπότητας. Θυμήσου ότι αυτοί οι τίτλοι έχουν ήδη δοθεί σε σημαντικά λογοτεχνικά έργα, τα οποία απευθύνθηκαν πριν πολλά χρόνια στους αναγνώστες. Το σημερινό κοινό και οι ανάγκες του είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία, την οποία θα σου αναλύσω λίγο παρακάτω. Ζητάω εκ των προτέρων συγγνώμη για ΟΛΑ αυτά τα βιβλία που δεν μπορώ να αναφέρω εδώ.

Μερικοί τίτλοι από το παρελθόν

Ανεμοδαρμένα Ύψη, Emily Bronte
Ο Ξένος, Albert Camus
Μεγάλες Προσδοκίες, Charkes Dickens
Έγκλημα και Τιμωρία, Fyodor Dostoyevsky
Μαντάμ Μποβαρύ, Gustave Flaubert
Εκατό Χρόνια Μοναξιά, Gabriel-Garcia Marquez
Ο Γέρος και η Θάλασσα, Ernest Hemingway
Η Δίκη, Franz Kafka
Το Μαγικό Βιβλίο, Thomas Mann
Μόμπι Ντικ, Herman Melville
1984 (Ο Μεγάλος Αδελφός), George Orwell
Πόλεμος και Ειρήνη, Leon Tolstoi
Η κυρία Νταλλογουέη, Virginia Woolf
Τρεις Αδελφές, Anton Chekhov
Οι περιπέτειες του Τομ Σώγιερ, Mark Twain
Το όνομα του Ρόδου, Umberto Eco

Ελληνικοί τίτλοι

Ο τρελαντώνης, Πηνελόπη Δέλτα
Ο μικρός ναυτίλος, Οδυσσέας Ελύτης
Τα χαϊμαλιά του έρωτα και των αρμάτων, Ανδρέας Εμπειρίκος
Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα, Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Ασκητική, Νίκος Καζαντζάκης

Μη ξεχνάς ότι πολλά από τα συγκεκριμένα βιβλία ή βιβλία του ένδοξου συγγραφικού παρελθόντος, κυκλοφόρησαν αρχικά με διαφορετικό και λιγότερο εμπορικό τίτλο.

Είναι διαφορετικοί οι τίτλοι των βιβλίων σήμερα;

Ας δούμε ενδεικτικά κάποιους τίτλους βιβλίων:

Ο ασβός, Βασίλης Βασιλικός

Η άκρα ταπείνωση, Ρέα Γαλανάκη

Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές, Μάνος Ελευθερίου

Ο φοίνικας, Χρήστος Χωμενίδης

Οι εραστές της γης, Γιώργος Λεονάρδος

Το δέμα (Das paket), Fitzek Sebastian
Μαχαίρι (Kniv), Jo Nesbo
Η σιωπηλή ασθενής (The silent patient), Alex Michaelides
Το χρυσό κλουβί (zlata kletka), Camilla Läckberg

(Επειδή δεν είναι δυνατόν να αναφέρω βιβλία όλων των εκδοτικών ή των συγγραφέων, πραγματοποίησε τη δική σου έρευνα ώστε να καλύψεις κάθε πεδίο)

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Τι πρέπει να προσέξεις επιλέγοντας τίτλο για βιβλίο

Δεν θα σου πω ψέματα… Η επιλογή του τίτλου του βιβλίου σου είναι πολύ σημαντική. Ανάμεσα στα άλλα:

  1. Θα πρέπει να ικανοποιεί εσένα (αλλά και τον εκδότη σου)
  2. Να μεταφέρει στον αναγνώστη το θέμα. Αλήθεια, γνωρίζεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι;
  3. Να είναι ξεκάθαρος και ευκολονόητος
  4. Να μπορεί να τον προφέρει εύκολα ο αναγνώστης
  5. Να είναι δυνατός και εμπορικός
  6. Να είναι πρωτότυπος (ναι ξέρω πόσο δύσκολο είναι αυτό σήμερα)
  7. Η σημασία του isbn
  8. Χρησιμοποίησε στοιχεία τέχνης, πολιτισμού, κουλτούρας
  9. Τίτλοι δύο λέξεων
  10. Έρευνα μεταξύ βιβλιόφιλων

sos Σημεία πριν αποφασίσεις τίτλο για το βιβλίο σου

1. Θα πρέπει να ικανοποιεί εσένα (αλλά και τον εκδότη σου)

Η συγγραφή ενός βιβλίου θα απαιτήσει χρόνο, ψυχικές δυνάμεις, να συγκρουστείς με δικούς σου ανθρώπους αλλά και με ξένους. Θα περιλαμβάνει πολύτιμα κομμάτια του εαυτού σου, της ψυχής σου.

Για να ολοκληρώσεις τη συγγραφή του βιβλίου σου θα αφιερώσεις πολύ από τον χρόνο που υπό διαφορετικές συνθήκες θα τον αφιέρωνες σε άλλους ανθρώπους ή κάνοντας άλλα ευχάριστα πράγματα. Θυμάσαι τότε που έκανες καγιάκ με την παρέα σου ή όταν πέρναγες ποιοτικό χρόνο με τον μικρό σου γιο;

Όπως έκανες τα πάντα για να γράψεις ένα βιβλίο που θα ευχαριστεί πρώτα απ’ όλα εσένα (αν δεν το έκανες αυτό… ξανασκέψου το!) έτσι πρέπει και ο τίτλος να ευχαριστεί την καρδιά σου. Κάθε φορά που τον ακούς από σένα ή άλλους, να σε γεμίζει, να σε κάνει ευτυχισμένο. Να μπορείς να πεις με περηφάνια: “Αυτό είναι το βιβλίο μου!“

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σου πω ότι αυτό είναι και το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου.

Τα επόμενα είναι σημαντικά αλλά αν δεν ευχαριστεί εσένα ο τίτλος του βιβλίου σου, θα σε επηρεάζει για μια ζωή.

Αν δεν έχεις ακούσει τότε να σου μιλήσω εγώ για συγγραφείς που γύρισαν ψυχικά καταβεβλημένοι μετά από συναντήσεις με τους εκδοτικούς τους που τους άλλαξαν τους τίτλους. Ναι, ο εκδοτικός ξέρει την αγορά, ξέρει τι θέλει ο κόσμος, ξέρει τι δεν κυκλοφορεί εκεί έξω και μπορεί να είναι πρωτότυπο. Όχι όλοι οι εκδοτικοί.

Αναπόφευκτα όμως εσένα τον δημιουργό αυτό θα σε διαλύσει αν δεν σε βρει σύμφωνο.

Και αύριο στην αγορά θα κυκλοφορεί το βιβλίο σου με έναν τίτλο που δεν θεωρείς ότι του ταιριάζει και κάθε φορά που θα τον ακούς ή θα πρέπει να τον χρησιμοποιείς αντί να σου φέρνει χαρά, θα σε διαλύει. Θα τον κρύψεις όσο βαθύτερα μπορείς και δεν θα θέλεις να μιλάς για το βιβλίο σου. Πώς μπορείς να μιλήσεις για εκείνο αν δεν μπορείς να πεις τον τίτλο του;

Πόσο τον μισείς!

Και δεν έχει καμία σχέση με τις σελίδες του… ούτε με τους χαρακτήρες του… ούτε με τον ιδρώτα που έχυσες εσύ για να το γράψεις.

Σε μια τέτοια περίπτωση συζήτησε σοβαρά με τον εκδότη σου γιατί το βιβλίο σου πρέπει να έχει έναν διαφορετικό τίτλο. Φρόντισε το αποτέλεσμα να ευχαριστήσει και τους δυο σας και να μπορέσετε μαζί να δουλέψετε για την προώθηση ενός βιβλίου που σημαίνει πολλά και για τους δυο σας.

Μην ξεχνάς ότι μένουμε σε μια σχέση (προσωπική ή επαγγελματική) στην οποία νιώθουμε ότι μας σέβονται τόσο όσο τους σεβόμαστε κι εμείς. Αν κάποιο από τα δύο μέρη νιώσει αδικημένο ή θιγμένο οι ρωγμές στην σχέση δεν βοηθούν κανέναν, πόσο μάλλον ένα πνευματικό παιδί που χρειάζεται την φροντίδα μας.

Επίσης μη ξεχνάς κάτι σημαντικό: στην σχέση σου με τον εκδότη εσύ εκπροσωπείς το δημιουργικό και συνάμα ρομαντικό κομμάτι ενώ εκείνος φροντίζει το εμπορικό κομμάτι που πολλές φορές σε δυσκολεύει, έρχεται σε αντίθεση με την ευαίσθητη ψυχή σου αλλά κάποιος πρέπει να αναλάβει με ευθύνη αυτή τη δύσκολη δουλειά. Εμπιστεύσου τον εκδότη σου αν θεωρείς ότι αποτελείς προτεραιότητά του και νοιάζεται για το βιβλίο σου. Σκέψου ξανά την πρότασή του για το βιβλίο ΣΑΣ.

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

2. Να μεταφέρει στον αναγνώστη το θέμα. Αλήθεια, γνωρίζεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι;

Σκέψου ότι μέσα από το βιβλίο σου προσπαθείς να περάσεις ένα συγκεκριμένο μήνυμα στους αναγνώστες σου. Ναι, ισχύει ακόμα και για τα λογοτεχνικά βιβλία.

Οπότε αυτό που πρέπει να γνωρίζεις καλά είναι

1. το θέμα του βιβλίου σου (σκέψου και τη θέση) και

2. το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

 

Φυσικά ένα μη-λογοτεχνικό βιβλίο θα έχει τελείως διαφορετικό τίτλο από ένα λογοτεχνικό.

Τα μη λογοτεχνικά βιβλία προτρέπουν τον πιθανό αγοραστή να μάθει κάτι ή να του λύσουν κάποια απορία. Πολλές φορές τον καλούν σε δράση (call-to-action) μέσα από έναν μεγάλο τίτλο και ένα υπότιτλο… εξίσου ξεσηκωτικό.

Τα λογοτεχνικά έργα συνήθως χαρακτηρίζονται από έναν πιο “μαζεμένο” τίτλο, με αναφορά στην υπόθεση του έργου.

3. Να είναι ξεκάθαρος και ευκολονόητος

Μια από τις συμβουλές που θα σου δώσουν είναι να γράφεις απλά.

Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να επιλέξεις τίτλο για το βιβλίο σου.

Στείλε με απλά λόγια το μήνυμά σου στους αναγνώστες σου.

“Τι εννοείς;“, δεν είναι μια ωραία φράση που μπορεί να ακολουθήσει αφού αναφέρεις τον τίτλο ή δείξεις το βιβλίο σου σε κάποιον.

Πρόσεξε: δεν αναφέρομαι στο μυστήριο που μπορεί να δημιουργεί (και οφείλει να δημιουργεί) ένας τίτλος.

4. Να μπορεί να τον προφέρει εύκολα ο αναγνώστης

Αν και μπορείς να μάθεις νέα πράγματα στους αναγνώστες σου, μην επιλέξεις να το κάνεις στον τίτλο του βιβλίου σου.

Ένας τίτλος για παράδειγμα ο οποίος μπορεί να αποτελείται από σύμβολα, δεν μεταφέρεται εύκολα στον βιβλιοπώλη, δεν αναζητείται εύκολα διαδικτυακά και δεν συζητιέται εύκολα μεταξύ αναγνωστών. Δεν το χρειάζεται αυτό το βιβλίο σου.

Σε αντίθεση ο τίτλος του πρέπει να προφέρεται εύκολα ώστε να μεταφέρει το μήνυμά σου στα πέρατα της Γης.

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Φτιάξε έναν παιχνιδιάρικο τίτλο για το παραμύθι σου…

κάτι που θα ξεσηκώσει το παιδί να διαβάσει το βιβλίο σου

και θα του περάσει με τον ομορφότερο τρόπο το μήνυμά σου

5. Να είναι δυνατός και εμπορικός

Σκέψου όπως ένας διαφημιστής: προώθησε το βιβλίο με έναν τίτλο-σλόγκαν που θα βοηθήσει το προϊόν σου να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον του κόσμου πριν ακόμα ανοίξει τις σελίδες του.

Έχεις ένα brand στα χέρια σου! Φρόντισέ το όσο περισσότερο μπορείς. Δώσε του έναν δυναμικό τίτλο.

Γράψε τις επιλογές σου σε μια κόλλα χαρτί (ναι, απόφυγε τον υπολογιστή για λίγο). Ποιος είναι πιο εύκολος στην διαχείρισή του; Πώς θα έδειχνε στο εξώφυλλο; Μπορείς να τον φανταστείς; Αν όχι, χρησιμοποίησε προγράμματα με τα οποία μπορείς να στήσεις το δικό σου εξώφυλλο ή ζήτησε από έναν φίλο που είναι γνώστης, να σου κάνει μερικά παραδείγματα. Στο δωμάτιό μου έχω ακόμα την πρώτη προσπάθεια που είχα κάνει με το εξώφυλλο ενός βιβλίου μου. Σκέψου πόσο ωραίο θα ήταν να γνωρίζεις περισσότερα από την επεξεργασία και δημιουργία εξώφυλλων.

Το brand που έχεις στα χέρια σου θα το προωθείς μια ζωή. Έχει τη δυνατότητα να γίνει θεατρικό, ταινία, σειρά, ακόμα και κόμικ. Δώσε του ένα όνομα που θα το κάνει δυνατό και γνωστό σε όλο τον κόσμο.

Και σχετικά με το “θα το προωθείς μια ζωή“… Το βιβλίο σου, την δημιουργία σου θα την έχεις για μια ζωή και θα την διαφημίζεις στον κόσμο. Μη την προωθήσεις μόνο για έναν μήνα ή έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία. Είναι το πνευματικό σου παιδί και θα αποτελεί για πάντα μέρος του εαυτού σου.

Δημιούργησε έναν μεγαλοπρεπή τίτλο ταιριαστό του ύφους γραφής και είδους. Δώσε του φτερά να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο στον οποίο απευθύνεται.

6. Να είναι πρωτότυπος

Αν έχεις αρχίσει να αποθαρρύνεσαι, κάνε ένα διάλειμμα, προσπάθησε να αφομοιώσεις όσα διάβασες μέχρι τώρα και ξαναγύρισε όταν νιώσεις έτοιμος να προχωρήσεις.

Ο τίτλος σου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πρωτότυπος. Ναι και ο isbn, για τον οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, παίζει σημαντικό ρόλο αλλά και γιατί το βιβλίο σου δεν πρέπει να χρειάζεται το όνομά σου για να ξεχωρίζει από τα άλλα. Πρέπει από τον τίτλο του και μόνο να μπορεί να σταθεί επιτυχημένα στα βιβλιοπωλεία και στα eshop.

Αυτό δεν θα είναι το “Αγάπη μόνο” του Πελοπίδα Σταματόπουλου και όχι το “Αγάπη μόνο” της Αρετής Πιπεροπούλου.

Θα είναι το “Αρκετά με την αγάπη!”… Είναι το μοναδικό που κυκλοφορεί με αυτόν τον τίτλο, έχει κάνει εντύπωση στους αναγνώστες του, οι οποίοι το προτείνουν σε φίλους και γνωστούς, οι λέσχες ανάγνωσης το διαβάζουν και θα προσκαλέσουν τον συγγραφέα του να τους μιλήσει.

Δημιούργησε έναν τίτλο που θα ανήκει μόνο στο δικό σου βιβλίο, θα το χαρακτηρίζει και θα το διαφημίζει.

Και σαν συνέχεια θα σου γράψω κάτι αρκετά σημαντικό και ακολουθεί…

7. Η σημασία του isbn

“Ο ISBN (Διεθνής Μοναδικός Αριθμός Βιβλίου) είναι ένας διεθνώς αποδεκτός, σύντομος, μοναδικός και σαφής κωδικός αριθμός που προσδιορίζει τη συγκεκριμένη έκδοση ενός βιβλίου σε οποιαδήποτε μορφή του, έντυπη ή ψηφιακή, σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Χρήσης ISBN του Διεθνούς Κέντρου ISBN. Αποδίδεται σε κάθε μοναδικό τίτλο και μορφή μιας έκδοσης και λειτουργεί ως ταυτότητα του βιβλίου για την εμπορική διακίνηση και τη βιβλιογραφική αναζήτησή του.

Ο ISBN (Διεθνής Μοναδικός Αριθμός Βιβλίου) αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο στην αλυσίδα εμπορίας και διακίνησης βιβλίων, την ανάλυση των πωλήσεων και την αποθήκευση βιβλιογραφικών δεδομένων σε βάσεις εμπορικής διακίνησης. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας εργαλείο για τη διαχείριση πληροφοριών από τις βιβλιοθήκες. Τα 13 ψηφία του ISBN κωδικοποιούν αριθμητικά διάφορα χαρακτηριστικά της έκδοσης, όπως μορφή βιβλίου, τίτλος, συντελεστές και διαστάσεις.

Συγκεκριμένα:

α) O ΙSBN εξυπηρετεί την εμπορική διακίνηση των βιβλίων, π.χ. κάποιος μπορεί να παραγγείλει βιβλία και να κάνει τη διανομή τους με βάση τον ISBN, β) εξυπηρετεί την αναζήτηση και τον εντοπισμό έτοιμων βιβλιογραφικών εγγραφών των βιβλίων σε καταλόγους βιβλιοθηκών, π.χ. κάποιος μπορεί να αναζητήσει ένα βιβλίο σε βιβλιοθήκες με βάση τον ISBN, γ) ο αριθμός ISBN δεν καλύπτει πνευματικά δικαιώματα. Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με την κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων, μπορείτε να απευθύνεστε στον Ο.Π.Ι. – Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, δ) ο ISBN είναι αναγνώσιμος από μηχανή με τη μορφή του 13ψήφιου Bookland EAN Bar Code. Ο αριθμός ISBN μπορεί να μετατραπεί σε Barcode. Να σημειωθεί ότι η μετατροπή του ISBN σε Barcode ΔΕΝ είναι υποχρεωτική.”  Πηγή

Ο εκδότης σου είναι υποχρεωμένος να ελέγξει αν υπάρχει άλλο βιβλίο με τον ίδιο τίτλο και σε τέτοια περίπτωση να προσαρμοστείτε. Θυμήσου τι σου έγραψα ήδη για τη διαδικασία με τον εκδότη σου. Πρέπει να προσέχεις γιατί δεν το κάνουν όλοι οι εκδότες να ελέγχουν αν υπάρχει ήδη ο ίδιος τίτλος. Κάνε την δική σου έρευνα πριν επιλέξεις τίτλο! Είναι σημαντικό βήμα και θα σε γλυτώσει από πολλά μπλεξίματα.

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

8. Χρησιμοποίησε στοιχεία τέχνης, πολιτισμού, κουλτούρας

Αν γράφεις μια μελέτη για τον Δίσκο της Φαιστού σίγουρα και ο τίτλος θα παραπέμπει σε αυτόν αλλά τι γίνεται αν γράφεις ένα λογοτεχνικό έργο και κάπου μέσα εκεί μιλάς για τον Δίσκο; Ή με κάποιον τρόπο έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ζωή του ήρωά σου; Αν είναι κομμάτι που τον συνδέει με κάποιον τρόπο με τον πατέρα του όταν ήταν ο ίδιος μικρός;

Τότε ο Δίσκος παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του ήρωά σου. Ορίστε ένα στοιχείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις στον τίτλο του λογοτεχνικού σου βιβλίου. Σημαντικό και αναδεικνύει όμορφα το έργο σου. Σκέψου διάφορες εκδοχές και διάλεξε εκείνη που με σεβασμό χρησιμοποιεί στοιχεία τέχνης, πολιτισμού, κουλτούρας που θα αναβαθμίσουν τον τίτλο, και κατ’ επέκταση, το ίδιο το βιβλίο σου.

9. Τίτλοι δύο λέξεων

Σε λογοτεχνικά βιβλία σήμερα φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι τίτλοι με δύο λέξεις και συνήθως η μια εξ αυτών να είναι επίθετο ή άρθρο.

Είναι εύκολα διαχειρίσιμοι, μένουν στο μυαλό… Ναι, το κοινό δείχνει να τους αγαπάει ακριβώς όπως τους αγαπάνε και όσοι εργάζονται στον χώρο του βιβλίου.

Ενδεικτικά:

Λίγη ζωή (A Little Life), Hanya Yanagihara

Νεκρή Πόλη, John KiIIian

Ματωμένες κερασιές, Κάλη Καρατζά

Το Δώρο, Στέφανου Ξενάκη

Δοκίμασε αν το βιβλίο σου όλο μπορεί να εκφραστεί μέσα από δύο απλές αλλά δυναμικές λέξεις, που θα κάνουν εντύπωση και θα κερδίσουν τον εκδοτικό σου οίκο και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

10. Έρευνα μεταξύ βιβλιόφιλων

Έχεις τελειώσει το βιβλίο σου και έχεις γράψει 2-10 τίτλους. Αν δεν έχεις έναν πρώτο και πιστό αναγνώστη τον οποίο συμβουλεύεσαι, τότε βρες εκείνους τους φίλους που είσαι σίγουρος ότι δεν θα εκμεταλλευθούν αυτά που θα τους πεις. Δώσε τους δέκα τίτλους που έχεις στο μυαλό σου. Ακόμα και παραλλαγές του ίδιου τίτλου. Φρόντισε να είναι άνθρωποι που αγοράζουν και διαβάζουν βιβλία. Η εμπειρία τους θα τους βοηθήσει να σου πουν ποιος τίτλος θα τους οδηγούσε στην αγορά του βιβλίου. Αν έχεις φίλους εκδότες, ακόμα καλύτερα.

Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο

Πώς μπορείς να είσαι σίγουρος ότι διάλεξες τον καλύτερο τίτλο;

Αν και ο τίτλος είναι η πρώτη εικόνα ενός βιβλίου, οπότε έχει μεγάλη δύναμη, μπορεί να “θάψει” ή να αναδείξει ένα βιβλίο… δεν πρέπει να σε αγχώνει. Αν αφήσεις το άγχος να σε καταβάλλει τότε μπορεί να περάσεις τα επόμενα 3 χρόνια σκεπτόμενος ποιος τίτλος ταιριάζει στο έργο σου. Φαντάσου μέσα σε αυτό το διάστημα πόσα όμορφα άλλα πράγματα μπορείς να κάνεις!

Οπότε άσε πίσω το άγχος. Αφιέρωσε δέκα λεπτά καθημερινά τις επόμενες 7 ημέρες. Το πολύ! Δεσμεύσου ότι σε μια εβδομάδα θα έχεις διαλέξει τον κατάλληλο τίτλο για το βιβλίο σου. Εκείνον στον οποίο θα πιστεύεις απόλυτα και θα παλέψεις με αυτόν για να στείλεις το μήνυμά σου στο αναγνωστικό κοινό. Διάλεξε εκείνον που ταιριάζει στο εξώφυλλο, οπτικά αλλά και σαν μήνυμα. Εκείνον που ταιριάζει να αναδείξει τους ήρωές σου αλλά και το κείμενό σου. Εκείνον που σε λίγους μήνες θα κοσμεί τις βιτρίνες των βιβλιοπωλείον. Εκείνον που θα αντέχεις να βλέπεις συνέχεια μπροστά σου, εκεί δίπλα στο όνομά σου στο εξώφυλλο του βιβλίου σου.

Μη ξεχάσεις να κάνεις  μια σχετική έρευνα:

  • στο πλησιέστερο βιβλιοπωλείο και eshops
  • στα βιβλία της βιβλιοθήκης σου

Χάρισε στο βιβλίο σου έναν τίτλο που θα αρέσει πρώτα σε εσένα και μετά σε όλους εμάς.

Το Επόμενο Βήμα

Αυτό το άρθρο γράφτηκε για να σε βοηθήσει να βρεις τίτλο για το βιβλίο σου. Διάβασε όλο το δωρεάν υλικό που θα βρεις στην ιστοσελίδα μου, τα e-book και τα άρθρα, για να συμπληρώσεις τις γνώσεις που χρειάζονται για τα πρώτα σου βήματα. Μη ξεχάσεις να κατεβάσεις το ebook Γράψε το δικό σου βιβλίο τώρα! 10 + 1 βήματα σίγουρης επιτυχίας το οποίο έχει διαβαστεί από χιλιάδες αναγνώστες και έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές.

Αν χρειαστείς επιπλέον βοήθεια επικοινώνησε μαζί μου στο info@lydiapsaradelli.gr και παρακολούθησε κάποιο από τα σεμινάριά μου που θα σε βοηθήσουν να κάνεις τα επόμενα βήματα και να ολοκληρώσεις τις ιστορίες και τα βιβλία σου. Απευθύνονται ακόμα και σε δοκιμασμένους συγγραφείς. Αν χρειάζεσαι βοήθεια για να γράψεις το μυθιστόρημά σου δες το σεμινάριό μου Συγγραφή Μυθιστορήματος και αν χρειάζεσαι να το γράψουμε μαζί δες εδώ πώς μπορούμε να το κάνουμε, ακόμα και μέσα σε έναν μήνα, πάντα με απόλυτη εχεμύθεια!

Πάνω απ’ όλα να θυμάσαι ότι αν θέλεις πολύ κάτι, είναι στο χέρι σου για να το πραγματοποιήσεις. Πίστεψε σε σένα, δούλεψε σκληρά και γίνε ο συγγραφέας που γεννήθηκες για να γίνεις.

Απόλαυσε την διαδρομή!

Φιλικά,

Λυδία

LydiaPsaradelli.gr

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Ετικέτες:Blog, βιβλία, Βιβλίο, Δημιουργική Γραφή, έμπνευση, λογοτεχνία, Μαθήματα Δημιουργικής Γραφής, Μαθήματα συγγραφής, μαθήματα συγγραφής δωρεάν, Πώς θα γίνω συγγραφέας, Πώς θα γράψω ένα βιβλίο, Πώς να βρεις τίτλο για βιβλίο, πώς να γράψω ένα βιβλίο, Πώς να διαφημίσω το βιβλίο, Σεμινάρια Δημιουργικής Γραφής, συγγραφέας, συγγραφή, συγγραφή βιβλίων, συμβουλές συγγραφής

  • Share:
Λυδία Ψαραδέλλη

Απασχολούμαι ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Management και Marketing, Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας.
Παραδίδω Σεμινάρια Επιχειρηματικότητας και Δημιουργικής Γραφής σε συνεργασία με Επιχειρήσεις, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και Εκδοτικούς Οίκους.

Προηγούμενο άρθρο

Κατέβασε δωρεάν το ebook Writing Month #04
22 Ιουλίου 2019

Θα σε Ενδιαφέρει

Οδηγίες για νέους συγγραφείς
Οδηγίες για νέους συγγραφείς
24 Νοεμβρίου, 2018
Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Writing Month
Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Writing Month
4 Σεπτεμβρίου, 2018
bed-book-flowers
Πώς να διαφημίσω το βιβλίο μου;
1 Ιουνίου, 2018

Απάντησε Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αναζήτηση

LYDIA PSARADELLI

  • Blog
  • E-books
  • Σεμινάρια

Σύνδεσμοι

  • Τρόποι Πληρωμής
  • Τρόπος Παρακολούθησης
  • Πολιτική ακυρώσεων

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

info [@] lydiapsaradelli.gr

en | gr

Copyright © LydiaPsaradelli.gr  

 

Connect with:

Login with Facebook Login with Twitter Login with LinkedIn

Συνδέσου με τον λογαριασμό σου

Ξέχασες τον κωδικό σου;