Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας

Επιτέλους πραγματοποίησες εκείνο το όνειρο ζωής και πλέον φίλοι και γνωστοί σε αποκαλούν «επιχειρηματία». Όμως, εσύ νιώθεις ότι όλο αυτό είναι μια φούσκα, ότι μόνο εσύ γνωρίζεις την αλήθεια που κρύβεις και κάποια στιγμή όλο αυτό θα σκάσει αποκαλύπτοντας ποιος πραγματικά είσαι, τις αδυναμίες της επιχείρησης αλλά και το πόσο κακός επιχειρηματίας είσαι.

Οι αμφιβολίες είναι πολλές, η καρδιά σου τρέμει και παλεύεις καθημερινά ενάντια σε όλους και όλα για να διατηρήσεις το όνειρο. Φοβάσαι να παραδεχτείς ότι απέτυχες. Ταυτόχρονα όμως νιώθεις ότι δεν μπορείς να συνεχίσεις να διατηρείς την εικόνα της επιχείρησής σου καθώς και ο ίδιος αποδυναμώνεσαι.

Καθώς νιώθεις μόνος και αβοήθητος η αίσθηση γιγαντώνεται και όλα μοιάζουν μάταια. Κι όμως, πίσω από την τωρινή ψυχολογική κατάσταση κρύβεται εκείνος ο ίδιος επιχειρηματίας που λίγο καιρό πριν πήρε την απόφαση να τολμήσει, να ρισκάρει τα πάντα και να δημιουργήσει την δική του επιχείρηση.

Τα 18 σημεία δράσης για να γίνεις ένας πετυχημένος επιχειρηματίας

Έχοντας αυτό στο μυαλό σου ας δούμε μαζί τι μπορείς να κάνεις σε αυτή τη φάση και να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, να ανακάμψεις και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου αποκτώντας ευχαριστημένους και πιστούς πελάτες.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας
►Θυμήσου ότι κατέχεις τον τίτλο του αφεντικού. Αυτό σημαίνει ότι ΕΣΥ παίρνεις πρωτοβουλίες, αποφασίζεις, δρας και δεν πρέπει να περιμένεις από κάποιον άλλον να σου πει τι θα κάνεις. Άσε στην άκρη οποιουδήποτε είδους μεμψοιμοιρία, πάρε μια βαθιά ανάσα και απέδειξε την μεγαλοπρέπεια του μυαλού σου. Ρίξε όλη την ενέργειά σου εποικοδομητικά στην επιχείρηση αλλά μην περιμένεις ότι κάποιος άλλος θα σώσει εσένα και την επιχείρησή σου. Αν δεν δράσεις εσύ τότε δεν θα έρθει ένας από μηχανής Θεός να σε οδηγήσει προς την ανάπτυξη. Ψάξε, ερεύνησε αλλά κυρίως ΔΡΑΣΕ.

►Σκέψου τι είδους καινοτομία μπορείς να εντάξεις στον κύκλο παραγωγής της επιχείρησής σου. Ποιο είναι εκείνο το προϊόν ή οι υπηρεσίες που θα σε διαφοροποιήσουν από τους υπόλοιπους. Μίλα με φίλους, γνωστούς, δικτυώσου ακόμα περισσότερο, ψάξε σε έρευνες που αφορούν το τι επιφυλάσσει το μέλλον για την ανθρωπότητα, «κοίτα μπροστά», μη φοβάσαι να αλλάξεις, να προσαρμοστείς και να «ανοιχτείς» σε νέα πεδία δράσης και αντικειμένου.

►Σε αυτή τη φάση πρέπει να εστιάσεις το μυαλό σου στο να μην ξοδεύεις ασύστολα σε δράσεις που δεν καρποφορούν. Προγραμμάτισε το μυαλό σου ότι τώρα μαζεύεις. Μείωσε περιττές δαπάνες της επιχείρησης. Αποταμίευσε το 40% των εσόδων σου. Τώρα είμαι σίγουρη ότι είσαι έτοιμος να κλείσεις αυτή τη σελίδα και να μείνεις στην ασφάλεια του βάλτου. Μη το κάνεις! Συνέχισε να διαβάζεις καθώς ακολουθούν τα καλύτερα.

►Μείωσε το ρίσκο επενδύοντας σε επενδύσεις που αποδίδουν και σε διαφορετικούς τομείς. Επένδυσε συνειδητά.

►Σκέψου θετικά και δυναμικά. ΕΣΥ είσαι ο επιχειρηματίας και από σένα εξαρτάται η επιχείρησή σου. Πολέμα για εκείνη σαν λιοντάρι!

►Ο καλύτερος φίλος του επιχειρηματία είναι ο οικονομικός του σύμβουλος/λογιστής. Αν δεν σε καλύπτει, τότε είναι καιρός να δεις πως λειτουργεί κάποιος άλλος. Κάνε μια σχετική έρευνα και ακολούθησε κριτικές ατόμων που εμπιστεύεσαι. Μη προσλάβεις κάποιον απλά επειδή είναι γνωστός γνωστού. Διάλεξε εκείνον που θα αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος, ότι θα δουλέψει σκληρά για την επιχείρησή σου, δεν περιμένει ποτέ να λήξει μια προθεσμία, αποδεδειγμένα λειτουργεί υπέρ σου και ταυτόχρονα είναι γνώστης της αγοράς. Μη διαλέξεις το φανταχτερό αλλά εκείνο που αποδεδειγμένα είναι το καλύτερο για την επιχείρησή σου. Αν είναι καλός, από μόνος του θα σε ενημερώνει για τις όποιες φορολογικές ελαφρύνσεις μπορείς να έχεις μέσα από αποφάσεις που θα πρέπει να λάβεις. Αν δεν σε ενημερώνει τότε δεν είναι ο κατάλληλος συνεργάτης για σένα.

►Έχοντας σαν βάση ότι η ρευστότητα της επιχείρησης δεν είναι και στα καλύτερά της, φτιάξε ένα πλάνο συνεργασιών. Μην υποτιμάς ποτέ την δυναμικότητα ανθρώπων και εταιρειών με μικρότερο αριθμό υπαλλήλων, μικρότερο κύκλο εργασιών, αλλά με περισσότερα χαμόγελα. Οι πιστοί τους πελάτες μπορεί να αποτελούν το δυνατό χαρτί που θα βοηθήσει και την δική σου επιχείρηση. Πίστεψε σε ανθρώπους και συνεργασίες παντός τύπου. Μπορεί η απόδοση να είναι μακροπρόθεσμη αλλά όταν έρθει εκείνη η ώρα θα την εκτιμήσεις.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας

►Κάνε το ίδιο με ανθρώπους. Από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και επαγγέλματα. Φτιάξε ένα δίκτυο διαρκούς επικοινωνίας με τον κόσμο. Αλληλεπίδρασε, ακολούθησε και παρακολούθησε στα social media. Απέκτησε πελάτες χωρίς να διαφημίζεις συνεχώς το προϊόν σου. Πίστεψε στους ανθρώπους και δημιούργησε σχέσεις ζωής. Αυτή ίσως και να είναι η σημαντικότερη συμβουλή που μπορώ να σου δώσω.

►Μοιράσου την γνώση που έχεις αποκτήσει μέσα από την δουλειά σου. Φτιάξε έναν οδηγό, ένα e-book που θα το δίνεις δωρεάν σε όποιον συνδέεται στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σου. Αυτό το μέρος του marketing είμαι σίγουρη ότι το γνωρίζεις ήδη. Μη ξεχνάς ότι πρέπει να σέβεσαι τον κόσμο που σου εμπιστεύεται την διεύθυνση email του. Προσπάθησε να στέλνεις μόνο ποιοτικό υλικό μέσω των newsletter της επιχείρησης και να μην το παρακάνεις. Δείξε πραγματικό ενδιαφέρον για το πως μπορεί η επιχείρησή σου να ικανοποιήσει ανάγκες και να λύσει προβλήματα του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι, πελάτες και εν δυνάμει πελάτες. Πρόσφερε βάσει αυτού και μη σταματήσεις ποτέ να το κάνεις. Αυτό θα καθορίσει την πορεία της επιχείρησής σου.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας
►Προσέλαβε (ναι, δημιούργησε θέσης εργασίας και μη λυπηθείς τα έξοδα!!! Συμβουλεύσου τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, γιατί πάντα υπάρχουν άνεργοι άνθρωποι τους οποίους μπορείς να βοηθήσεις), γνώστες του κάθε αντικειμένου, επαγγελματίες, με θέληση για δουλειά. Ένας καλός προγραμματιστής (SEO, Google Analytics, Google Adwords), ένας λογιστής, ένας υπεύθυνος πωλήσεων, ένας γραφίστας, αλλά και ένας επαγγελματίας που θα διαχειρίζεται τις σελίδες της εταιρίες στα social media είναι ανεκτίμητοι συνεργάτες, το ελάχιστο που μπορείς να παρέχεις στην επιχείρησή σου. Η δική σου καλή θέληση δεν αρκεί για να έχεις μια επαγγελματική εικόνα και ροή κύκλου εργασιών.

►Μη ξεχνάς να επιβραβεύεις τους ανθρώπους της επιχείρησής σου για τις επιτυχίες και να τους δικαιολογείς κάποια λάθη ή αστοχίες. Θεωρησέ τους δικούς σου ανθρώπους και εκείνοι θα νιώσουν την επιχείρησής σου, δικό τους σπλάχνο για την ευημερία του οποίου θα εργαστούν με όλες τις δυνάμεις τους. Το όφελος αλλά και η θετική επιβράβευση αποτελούν το καλύτερο κίνητρο για κάθε άνθρωπο.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας

►Το πρώτο που έμαθες σπουδάζοντας πως να διοικείς μια επιχείρηση, αν βέβαια έχεις ζήσει αυτή την εμπειρία, ήταν το πως να φτιάχνεις Επιχειρηματικό Πλάνο, το γνωστό «Business Plan». Είναι καιρός λοιπόν, να αφήσεις τα ψέματα, να φτιάξεις το καλύτερο επιχειρηματικό πλάνο της ζωής σου και να το υλοποιήσεις. Αν δεν ξέρεις πως να εκπονήσεις ένα επιχειρηματικό πλάνο επικοινώνησε μαζί μου συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας για να σου πω πως μπορώ να σε βοηθήσω. Διαφορετικά, σήκω τα μανίκια και βάλε ένα τέλος στα ψέματα. Σημείωσε σε ποια κατάσταση βρίσκεται αυτή τη στιγμή η επιχείρησή σου, αν είναι βιώσιμη, τι προϊόντα και υπηρεσίες πουλάς, γιατί πρέπει ένας πελάτης να διαλέξει την δική σου επιχείρηση, ποιες ανάγκες καλύπτει και τι το διαφορετικό έχει να του προσφέρει. Αν διάβασες μέχρι τώρα το άρθρο, όλα αυτά έχουν ήδη αναφερθεί. Κάνε μια ανάλυση της αγοράς και του target group/ ομάδα στην οποία απευθύνεται η επιχείρηση. Μάθε όσα περισσότερα μπορείς για τον πελάτη σου. Πολύ σημαντικό να μπορείς να καταλάβεις τον άνθρωπο που είναι εν δυνάμει πελάτης σου. Μελέτησε τις υγιείς ανταγωνίστριες επιχειρήσεις και τις κινήσεις τους που αποδεδειγμένα είναι αποτελεσματικές. Μάθε από τα δικά τους αλλά και τα δικά σου λάθη. Θέσε στόχους και όρισε επαγγελματικά βήματα και τρόπους χρηματοδότησης. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αποβάλλεις πιθανές φοβίες και αμφιβολίες. Σκέψου ότι δεν έχεις περιθώρια να μη δράσεις. Αν μείνεις εδώ, θα τελματώσεις και μαζί με σένα και η επιχείρησή σου αλλά και οι εργαζόμενοί σου θα μείνουν σύντομα χωρίς δουλειά. Επέδειξε αυτοπεποίθηση και θάρρος.

►Εστίασε στο φιλανθρωπικό έργο της επιχείρησής σου. Βρες ιδρύματα και σωματεία που έχουν ανάγκη στήριξης και δραστηριοποιήσου. Γίνε χορηγός σε αθλητικούς συλλόγους και δράσεις που ευαισθητοποιούν το κοινό.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας
►Κάνε γνωστή την επιχείρησή σου στέλνοντας δελτία τύπου. Φτιάξε λίστες με τα emails δημοσιογράφων και ΜΜΕ τα οποία θα στείλεις με την παράκληση της δημοσιοποίησης. Μη διστάσεις να στείλεις προϊόντα σου για να τα δοκιμάσουν οι δημοσιογράφοι και να διαφημίσουν οι ίδιοι στα social media. Μη το ζητήσεις αλλά ευχαρίστησε τον καθένα ξεχωριστά που θα το κάνει.

►Επένδυσε στην αποδοτική διαφήμιση. Διαφημίσου στο Facebook και «τρέξε» διαγωνισμούς που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού, προσφέροντας κάτι που έχουν ανάγκη, προϊόν ή υπηρεσίες της επιχείρησής σου.

►Μη ξεχνάς ότι η επιχείρησή σου είναι ένα brand που οφείλεις να ισχυροποιήσεις και να προωθήσεις. Στήριξέ το, πίστεψε σε αυτό και πάλεψε για την φήμη του. Ταυτόχρονα ισχυροποίησε το δικό σου όνομα και εικόνα.

►Μη ξεχνάς να πραγματοποιείς όλα όσα σε συμβουλεύει ο ειδικός σύμβουλος επιχειρήσεων. Μπορεί κάποια πράγματα να σου φαίνονται ανούσια αλλά είναι όλα αποδοτικά και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Ακολούθησε αυτά που σου προτείνω και θα δεις άμεσα αποτελέσματα. Αυτοί είναι μερικοί τρόποι για να γίνεις καλύτερος επιχειρηματίας και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Αν χρειαστείς περισσότερη βοήθεια μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας.

Πως να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας

Το σημαντικότερο όλων: μη ξεχνάς να ζεις μια συναρπαστική ζωή με πάθος!

Καλή επιτυχία!

Φιλικά,
Λυδία Ψαραδέλλη

Lydia Psaradelli

 

 

 

Άφησε εδώ το σχόλιό σου και θα σου απαντήσω

Translate »