Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;

Τελείωσες το βιβλίο σου και ήρθε η ώρα να το αφήσεις να ταξιδέψει. Πριν το κάνεις, πρέπει να σκεφτείς μερικά μικρά αλλά σημαντικά θέματα. Ας τα δούμε μαζί.

Θα υπογράψεις το βιβλίο σου με το όνομά σου ή με κάποιο ψευδώνυμο; Γνωρίζω πολλούς συγγραφείς που διατηρούν μια ολόκληρη βιβλιογραφία με ψευδώνυμο, διαχωρίζοντας με αυτό τον τρόπο τα θέματα που τους χαρακτηρίζουν. Μη φοβηθείς να το κάνεις. Θα δεις ότι πολλές φορές η ανωνυμία, σου δίνει μια ελευθερία που σαν συγγραφέας έχεις ανάγκη. Μη το στερείς αυτό από την συγγραφική σου ταυτότητα.

Πριν κυκλοφορήσει το βιβλίο σου, σε οποιαδήποτε μορφή και πλατφόρμα ή έκδοση, εμπιστεύσου κάποιον να το διαβάσει. Βρες τον πρώτο σου αναγνώστη. Συνηθίζω να εμπιστεύομαι κάποιον σημαντικό συγγραφέα αλλά και κάποιον συγγενή μου, ώστε να έχω μια πιο ολοκληρωμένη κριτική των γραπτών μου λίγο πριν τα δώσω προς δημοσίευση. Όποτε έχω προσπεράσει αυτό το στάδιο, το έχω μετανιώσει. Λάθη μικρά και μεγάλα, πλημμυρίζουν τα κείμενά μου. Αν τα ψάξεις, είμαι σίγουρη ότι θα τα ανακαλύψεις. Μη κάνεις το ίδιο λάθος. Μπορεί το βιβλίο ή τα κείμενά σου να έχουν σημαντικά λάθη στην δομή ή ακόμα και στην υπόθεση. Δεν το θέλεις αυτό. Επιπλέον, έχεις ανάγκη έναν καλό λόγο λίγο πριν εισπράξεις κάθε λογής κριτική από τους αναγνώστες σου.

Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;

Διάλεξε έναν τίτλο, που όχι μόνο θα σου αρέσει αλλά θα είναι κατάλληλος να διαφημίσει το βιβλίο σου. Δώσε λίγο μυστήριο, χρησιμοποίησε ισχυρές, συναρπαστικές λέξεις και προκάλεσε το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου, από τις πρώτες λέξεις του βιβλίου σου: τον τίτλο. Η καλή μέρα, από το πρωί φαίνεται.

Γράψε την υπόθεση του βιβλίου σου, στο ίδιο στυλ. Κάνε την συναρπαστική αλλά μην υποσχεθείς πράγματα που δεν πρόκειται να δώσεις στους αναγνώστες σου. Δεν μου αρέσει να με ξεγελούν και δεν το κάνω στους δικούς μου αναγνώστες. Προτίμησέ το κι εσύ. Αν μπεις σε αυτό τον πειρασμό, σημαίνει ότι το βιβλίο σου δεν είναι το ίδιο συναρπαστικό και τότε θα πρέπει να δεις πως μπορείς να το διορθώσεις. Δεν είναι ακόμα αργά. Κάνε το και δεν θα το μετανιώσεις. Κράτα την περίληψη του βιβλίου, μικρή σε έκταση και ενδιαφέρουσα. Μεγάλες υποθέσεις πολλές φορές κουράζουν τους πιθανούς αναγνώστες και προχωρούν στο επόμενο βιβλίο. Όπως ξεκίνησες να γράφεις συναρπαστικά το βιβλίο σου, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να γράψεις και την περίληψή σου, έτσι ώστε να κερδίσεις τον πιθανό αναγνώστη σου από τις πρώτες λέξεις κιόλας.

Επίλεξε έναν επαγελματία επιμελητή. Ω ναι, δεν πρόκειται να το μετανιώσιες αυτό ποτέ. Οι αναγνώστες σου θα το εκτιμήσουν και θα συνεχίσουν να διαβάζουν τα βιβλία σου ενώ εσύ θα νιώθεις περήφανος για το τελικό αποτέλεσμα που θα δείχνει επαγγελματισμό και σεβασμό προς τους αναγνώστες σου. Μικρό το κόστος, μεγάλο το όφελος.

Αν ασχολείσαι με την συγγραφή μη-λογοτεχνικών βιβλίων, κάνε μια έρευνα στον χώρο αυτού του είδους. Τι προσφέρει η αγορά και πως μπορεί να ξεχωρίσει το δικό σου βιβλίο; Πως μπορείς να πρωτοτυπήσεις και να προσφέρεις κάτι παραπάνω στους αναγνώστες σου; Ο χώρος είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και καλύτερα να το σκεφτείς πριν βρεθεί το βιβλίο σου στην αγορά και δεν έχει κάτι για να ξεχωρίσει.

Έγραψες ένα e-book και θέλεις να το ανεβάσεις σε μια πλατφόρμα. Ενημερώσου ποιες πλατφόρμες υπάρχουν και τι προσφέρει η καθεμία. Αν το βιβλίο σου είναι στα αγγλικά, τότε έχεις πολλές πολλές επιλογές. Η ελληνική γλώσσα σε περιορίζει λίγο αλλά και πάλι έχεις αρκετές επιλογές. Ενδεικτικά σου γράφω μερικές: amazon kindle, bookbaby, kobo, smashwords. Μπορείς πάντα να φτιάξεις ένα δικό σου σαιτ και να δίνεις δωρεάν κάποια από τα ebook σου ή ακόμα και να στήσεις ένα eshop.

Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;

Ανάλογα την πλατφόρμα μέσω της οποίας θα το δίνεις, θα χρειαστείς και το ανάλογο format. Λέξεις όπως word, pdf, mobi, epub θα μπουν στην καθημερινότητά σου και ανάλογα την πλατφόρμα που θα κυκλοφορήσεις, θα χρειαστεί να μάθεις να τροποποιείς τα κείμενά σου ή να συνεργαστείς με έναν επαγγελματία που γνωρίζει καλά τις διαδικασίες. Με αυτό τον τρόπο γλυτώνεις χρόνο (που θα αφιερώσεις στην συγργαφή του επόμενου βιβλίου σου) αλλά και θα έχεις ένα τελικό αποτέλεσμα που θα είναι επαγγελματικά άρτιο και θα σε αντιπροσωπεύει επάξια.

E-book και τιμή. Κάνε μα έρευνα στην πλατφόρμα που θα ανεβάσεις το βιβλίο σου. Δες παρόμοια βιβλία σε ποια τιμή διατίθενται. Δεν θέλεις να βρεθεί παραγκωνισμένο εξαιτίας μιας υπερβολικής τιμής. Γνωρίζω ότι το έγραψες με την καρδιά σου και κόπιασες πολύ για αυτό, αλλά πρέπει η τιμή του να είναι ανταγωνιστική και να αγοραστεί από πολλούς αναγνώστες. Μη ξεχνάς ότι στόχος σου είναι να φτάσει το μήνυμά σου σε όσους περισσότερους αναγνώστες γίνεται. Αν το βιβλίο σου είναι έντυπο και οδεύει προς τις εκδόσεις, δεν σου πέφτει και ιδιαίτερος λόγος στην τιμή του. Λυπάμαι.

Αν το βιβλίο σου κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, πρέπει να σιγουρευτείς ότι έχει ένα απίστευτο εξώφυλλο. Η πρώτη εικόνα του βιβλίου σου πρέπει να είναι επαγγελματική και να τραβήξει τη προσοχή των αναγνωστών. Δυστυχώς, το βιβλίο σου θα κριθεί από την εξωτερική του εμφάνιση. Ο κόσμος δεν είναι δίκαιος και σίγουρα όχι τέλειος. Εμπιστεύσου έναν γραφίστα που γνωρίζει από εξώφυλλα βιβλίων. Είμαι τυχερή, καθώς ο πρώτος γραφίστας που εμπιστεύτηκα το πρώτο μου βιβλίο, είναι καταπληκτικός και έτσι διατηρούμε την συνεργασία μας μέχρι σήμερα. Παραγγέλνω τα εξώφυλλά μου καθώς γράφω ακόμα το πρώτο κεφάλαιο.

Γράφουμε μαζί το επόμενο μυθιστόρημά σου - Με πλήρη προσωπική καθοδήγηση 3D
Το βιβλίο που συνοδεύει το σεμινάριό μου με τίτλο, “Γράφουμε μαζί το επόμενό σου μυθιστόρημα – Με πλήρη προσωπική καθοδήγηση”

Site/Blog/Social Media Pages. Όλα αυτά που θα σε βοηθήσουν να διαφημίσεις το βιβλίο σου. Ακόμα κι αν έχεις ένα έντυπο βιβλίο, πρέπει να ξεκινήσεις να το διαφημίζεις από πολύ νωρίς. Φτιάξε video, διαφημιστικές φωτογραφίες, σελίδες, άρθρα μέσα από τα οποία θα προωθήσεις το βιβλίο σου, ακόμα πριν το τελειώσεις. Αν δεν γνωρίζεις, εμπιστεύσου κάποιον επαγγελματία ή κάποιον φίλο που θα αναλάβει την όλη διαχείριση. Μάθε να χειρίζεσαι τα social media.

Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;

Goodreads Author Page. Μια συγγραφική πλατφόρμα που δεν πρέπει να ξεχάσεις. Αναγνώστες και συγγραφείς βρίσκονται σε αυτή, μέσω της οποίας μπορείς να επικοινωνείς μαζί τους ενώ προωθείς τα βιβλία σου και όχι μόνο. Δήλωσε τα βιβλία σου, αλληλεπίδρασε με τους αναγνώστες σου.

Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;

Μη χάνεις δευτερόλεπτο! Προχώρα στην συγγραφή του επόμενου βιβλίου σου. Ξεκίνα 2-3 βιβλία ταυτόχρονα. Μη σταματάς να γράφεις.

Αν όλο αυτό σε αγχώνει, σε κάνει να χάνεσαι, είναι πολύ μακριά από την δική σου συγγραφική ανοχή, τότε επικοινώνησε μαζί μου στο email μου να σου πω πως μπορώ να σε βοηθήσω. Υπήρξα στην θέση σου και τώρα γνωρίζω πολλά που μπορώ να μοιραστώ μαζί σου

email

One thought on “Τι πρέπει να κάνεις αφού γράψεις το βιβλίο σου;”

Άφησε εδώ το σχόλιό σου και θα σου απαντήσω

Translate »